Voor welke motoren is deze pakkingset geschikt?
Pakkingset PDS011
Geschikt voor de turbovariant van de motor EB2DT
Pakkingset PDS012
Geschikt voor de non-turbo motoren EB0/EB2
Beide motortypes komen overeen met automodellen van Citroën, Opel, Peugeot en Toyota.
Beide sets hebben een brede wagenparkdekking en zijn uit voorraad leverbaar bij LKQ Fource.
Wanneer distributieriem vervangen?
De PSA Group raadt aan om de distributieriem bij elke beurt te controleren en bij motortype EB0 en EB2 de distributieriem na 80.000 kilometer zeker te vervangen. Gebeurt dit niet, dan leidt dit tot een grove distributieriem, deeltjes in de oliestroom en uiteindelijk een verstopping van het oliefilter of zelfs het knappen van de riem met grote schade als gevolg!
Waarom ook pakkingen vervangen?
Bij het onderhoud van de distributieriem in EB2DT turbomotoren moet de monteur vier pakkingen en twee pluggen demonteren en vervangen. Verandert de monteur de bovenste afdichtingen bijvoorbeeld niet, dan veroorzaakt luchtlekkage lawaai. Hiervoor bieden de pakkingsets van Corteco dé uitkomst.
Toepasbaar op Belt-In-Oil distributiesets
De pakkingsets PDS011 en PDS012 zijn toepasbaar op een aantal Belt-In-Oil (BIO) distributiesets. Het BIO-distributiesysteem is technisch gezien een distributieriem die in de (spat)olie loopt. De monteur heeft een pakkingset (PDS011 & PDS012) en een krukastandwielbout nodig bij het vervangen van de BIO-distributieset.
LKQ Fource levert krukastandwielbouten (artikelnummer 9817665180) uit voorraad.
De pakkingsets PDS011 en PDS012 zijn onder andere toepasbaar op de BIO-distributieset van Dayco (artikelnummer KBIO14), Gates (artikelnummer K01T360HOB) en Continental (artikelnummer CT1228K1).
LKQ Fource levert deze ook uit voorraad.